Veelte veel avonturen - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Eline Tebeest - WaarBenJij.nu Veelte veel avonturen - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Eline Tebeest - WaarBenJij.nu

Veelte veel avonturen

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Oktober 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Vorige week vrijdagmiddag vertrokken naar Hoi An, een plaatsje 30 km vanaf Da Nang, vol met winkeltjes met leren tassen, op maat gemaakte kleding en lampionnen waar wij natuurlijk veelte veel gekocht hebben.
Een heerlijk dagje spa met Natallia, pedicure (daar was het echt tijd voor na al die tijd op blote voeten lopen) en een Vietnamese full body massage. Genieten!
Verder het vaste programma, regenachtige Peace Village, Hoang Sa school, Red Cross, waar inmiddels 2 kinderen zijn geadopteerd(!!) en Social Support Centre.
Ook de eerste medische ervaring in Vietnam, met Natallia mee naar de tandarts in Da Nang vanwege een gaatje wat weer open was, een tandartspraktijk 'Happy Dental Care' waar het alles was behalve Happy. Niemand sprak Engels (gelukkig hadden we Ly bij ons) en het zag er niet uit daar binnen. Brrr!

Deze week ook vrij kort dag besloten om naar Phu Quoc te gaan, volgens de foto's op internet een prachtig rustig bounty eiland.
Rustig was het zeker maar 'prachtig' hadden wij zo onze twijfels over. Een eiland vol afval en veel onbereikbare wegen.
Vrijdagmiddag vertrokken, een vlucht van Da Nang naar Ho Chi Minh en vanaf daar naar Phu Quoc.
Vrijdag scooters gehuurd en naar het strand gereden, een bijna leeg maar wit mooi strand!
Zaterdag naar hetzelfde strand geweest en de hele dag lekker niks gedaan. Zondag het plan om wat mooie plekjes te bezoeken maar deze waren onbereikbaar, zandpaden vol met modder, plassen en overal gaten in de 'weg'. Op onze weg terug wat gegeten en nog even op het strand gelegen.

Nog geen 5 minuten van het hotel..... Twee van de andere vrijwilligers remmen te laat voor een andere scooter voor hen en glijden in korte broeken en hemdjes over het asfalt.. De tweede medische ervaring kwam sneller dan gewenst, achter de taxi aan, op jawel de scooter, naar het ziekenhuis. Een lokaal ziekenhuis in een klein dorpje wat de naam ziekenhuis eigenlijk niet zou mogen hebben. Niemand die ook maar een woord Engels sprak of daar ook enige moeite voor deed, eerst betalen voor er behandeld word, geen pijnstillers toedienen voor er om gesmeekt word en je moet zelf maar zorgen dat je in een andere kamer komt in je ziekenhuisbed als je wat gedaan wilt hebben.
Nu was het volgende nadeel ook nog dat dit gebeurde rond 16:30, we om 18:00 nog steeds in het ziekenhuis waren en we onze terug vlucht om 18:55 was. Een onmogelijke missie.. Uiteindelijk werd de ziekenboeg opgehaald in het ziekenhuis door de bezorgde scooter verhuurder en de rest op de scooter er achter aan. Vlucht gemist uiteraard, en er ging diezelfde avond natuurlijk niets anders meer. Extra nacht in het hotel bij geboekt en daar ook nieuwe vluchten geboekt.
Maandag avond om 18:55. Deze maandag aangekomen op het vliegveld, rolstoel en assistentie verzorgd allemaal super, eenmaal in het vliegtuig de mededeling dat de vlucht vertraagt is met 30 minuten wegens hevige regenval en onweer in Ho Chi Minh.. Tuurlijk, we hadden toch alles al gehad waarom dit dan ook nog.
Na wachten rond 20:00 vertrokken naar Ho Chi Minh, een vlucht van 1 uur. Onze connectie vlucht ging om 21:30 en we zaten er natuurlijk echt niet op te wachten die óók nog eens te missen. Zo snel als we konden het vliegtuig uit, maar onze ziekenboeg moest natuurlijk, vanwege de rolstoel etc, als laatste het vliegtuig uit... Haasten naar de incheck balie waar we bij een medewerker kwamen die in slow motion aan het werk was, ook dat nog!
Tot onze opluchting bleek dat onze vlucht vertraagd was naar 21:50 wat uiteindelijk ook nog later werd. Hadden we in ieder geval nog even tijd om wat te eten. Eindelijk in bed om 00:45 terwijl we om 17:00 vertrokken voor 2 vluchten van +/- 1 uur.

Al met al, veelte veel avonturen in een weekend.
Vandaag naar de Peace Village geweest wat altijd een feestje is, dat doet je het weekend dan weer enigzins vergeten!

Op naar de volgende...

• 19 Oktober 2016 - 13:28

Elly:

Jetje wat een pech allemaal. Zal wel stressvol zijn geweest! Hoop dat volgend weekend weer lekker en relaxed is.