Eerste dag en weekend trip Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Eline Tebeest - WaarBenJij.nu Eerste dag en weekend trip Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Eline Tebeest - WaarBenJij.nu

Eerste dag en weekend trip Da Lat

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 September 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

Na een ochtend bijkomen van de lange reis en een korte introductie op pad omdat er twee vrijwilligers naar weer huis gingen. Dus met zijn alle, op naar de Vietnamese Karaoke, waar ze gelukkig ook Engelse nummers hadden. Genieten..!

Donderdag ochtend 'aan het werk'.
Afscheid genomen van Pernilla die terug naar huis ging. Van 09:00 tot 11:00 Engelse les geven op de basisschool.
Kinderen van ongeveer 6 t/m 11 jaar die de basis van de Engelse taal leren. De hele klas die opstaat en je netjes begroet op het moment dat je binnen komt, dit net zo wanneer ze iets willen zeggen en je de klas weer verlaat.

Donderdag middag alweer vrij want we hebben met de 4 vrijwilligers een weekend trip gepland naar Da Lat. Om 15:00 zaten we gereed in de bus om vervolgens een reis te maken van 15 uur..
Vrijdag ochtend aangekomen, tijd om Da Lat te gaan verkennen, op jawel.. de scooter!
Zo hard als ik riep, ik ga me hier nooit in het verkeer mengen, zaten we dan. Met zijn vieren twee scooters gehuurd om de stad te verkennen. Hillarisch! Inhalen, afslaan, een rotonde op, het maakt niet uit wat je doet als je maar blijft toeteren. Remmen als je bij een kruising komt? Nee hoor, toeteren is meer dan genoeg. En no worries, het is allemaal goed gegaan!

Begonnen bij het Crazy House, daarna via een hobbelige zandweg naar een afgelegen meer gereden, wezen lunchen bij het Chocolate restaurant en aan het meer van Da Lat gezeten. Toen de weg terug gezocht naar het hotel na 10 rondjes door de stad om bij te komen. 's Avonds bij een super goed Italiaans restaurant wezen eten en over de markt van Da Lat gelopen.

Zaterdag hadden we een auto gehuurd en een plan gemaakt, we wilde naar de Coffee and Tea plantation, de Elephant waterfall, de Pongour waterfall en de Strawberry garden. Om 08:30 was onze auto met Engels sprekende chauffeur er. Althans.. Hij zou Engels spreken. Met wat gebrabbel in het Vietnamees en onze uitleg in het Engels kwamen we dan uiteindelijk bij de goede bestemmingen uit op de Strawberry garden na maar wel bij de Silk factory en de Cricket farm (bah!).
Verliefd geworden op de gigantisch mooie waterval, de rust en alle prachtige locaties! Zaterdagavond Iris haar laatste avond gevierd in een bar met veel verschillende cocktails.

Nu, maandag ochtend weer terug in Da Nang na weer een busrit van +/- 15 uur. Vanmiddag om 14:15 een middag naar het Red Cross Centre werken en verwachten wat me de rest van de week weer te wachten staat!

Alle foto's upload ik op facebook in een album!

• 26 September 2016 - 08:32

Elly:

Leuke ervaringen ! Mooi om te lezen hoe de kindjes reageren. Ook wel iets voor hier op scholen. Geniet deze week!